zaterdag 2 oktober 2010

Wat is het Imago van Openbare Bibliotheken?

Gisteren was het #followalibrary day op Twitter. Een dag waarop iedereen zijn favoriete twitterende bibliotheek kon aangeven. Deze dag was een promotieactie voor openbare bibliotheken. Er was veel aandacht voor bibliotheken in het algemeen, maar ook voor bibliotheken in het bijzonder (hoe populair ben je als openbare bibliotheek bij het publiek?). Deze actie bood een kans om meer volgers te krijgen op Twitter en je te profileren als bibliotheek. In tijden van bezuinigingen op de overheidskosten en het snijden in subsidies is het belangrijk om de bibliotheken goed op de kaart te zetten.

Imago onderzoek
Voor mijn identiteit en imago onderzoek ben ik nu aanbeland bij het imago onderzoek. Hiervoor heb ik een vragenlijst samengesteld.
Vanaf vandaag tot 5 oktober
kan de enquête ingevuld worden. Op Twitter zal ik berichten over het onderzoek labelen met #obimoz (Openbare Bibliotheken Imago Onderzoek) Uiteraard kun je met #obimoz ook je mening geven in een mention of DM.

Ook jij kan meedoen!
De digitale enquête kan ingevuld worden door het algemene publiek (de consument). Hier vallen zowel leden als niet leden van openbare bibliotheken onder, mensen die weleens in de bibliotheek komen voor andere activiteiten zoals lezingen of in ieder geval een mening hebben over bibliotheken. Eigenlijk kan iedereen meedoen!

Opdracht Corporate Communicatie
In het kader van het semester Corporate Communicatie voor mijn studie Communicatiemanagement aan de Hogeschool van Amsterdam onderzoek ik gedurende een aantal weken verschillende identiteiten en het imago van Openbare Bibliotheken in Nederland. Het doel van mijn onderzoek is het bedenken van een Communicatiestrategie om het Imago van Openbare Bibliotheken te kunnen verbeteren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten